Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Uwarunkowania prawne korzystania z botów przez spółki publiczne w relacjach z klientami

15 grudnia 2010 | Kultura | rp.pl

Boty, czyli narzędzia informatyczne służące do automatycznej interakcji z użytkownikami, są coraz częściej wykorzystywane przez spółki publiczne do komunikacji z klientami. Niniejsze opracowanie przedstawia kluczowe uwarunkowania prawne dotyczące wdrażania przez spółki publiczne botów przeznaczonych do interakcji z klientami oraz rekomendowane działania mające na celu minimalizację ryzyk prawnych związanych z takimi wdrożeniami.

Bot botowi nierówny

Boty mogą mieć różnorodne cele i funkcjonalności. Cel i sposób działania konkretnego bota będzie miał bezpośredni wpływ na to, które przepisy znajdą zastosowanie przy jego wdrażaniu oraz jakie obowiązki prawne będą spoczywać w związku z tym na spółce.

Kwestie wstępne wymagające rozważenia przed wdrożeniem bota

W praktyce z punktu widzenia wdrożenia botów z zachowaniem wymogów prawnych kluczowa jest wstępna identyfikacja następujących kwestii:

1) celu działania bota (inne uwarunkowania wystąpią w przypadku bota przekazującego informacje o produkcie, a inne w przypadku bota przyjmującego zlecenia czy odpowiadającego na reklamacje);

2) zakresu przetwarzanych danych osobowych, uwzględniając kontekst, cel i funkcjonalności bota (w tym czy bot ma być dostępny dla...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8803

Spis treści
Zamów abonament